top of page

Møt Ann-Mari Skogstad - bedriftssykepleier og HMS-rådgiver

Oppdatert: 28. sep.


Ann-Mari er bedriftssykepleier i HMS-tjenesten og har jobbet i bedriftshelsetjeneste i snart 2 år. Da hun startet hos oss, hadde hun allerede med seg 22 års erfaring fra NAV, med hovedvekt på sykefravær, oppfølging og inkludering.


Hun har videreutdanning i personalledelse, rus/avhengighet og psykisk helsearbeid, Supported Employment, Motiverende Intervju og Arbeid og Helse fra Nord Universitet. I tillegg er hun sertifisert i Inflow 24 karriereveiledning og har deltatt i forskning ved OsloMet på oppfølging av personer på tiltak hos arbeidsgivere.


Da HMS-tjenesten lanserte sykefraværstelefonen, var det ingen tvil om hvem som skulle svare. Med sin lange erfaring og solide kompetanse på sykefraværsoppfølging, var Ann-Mari det naturlige valget. - Sykefraværstelefonen skal være et trygt og enkelt sted å henvende seg for råd og støtte for både ansatte og ledere, sier hun




Sykefraværsoppfølging handler ikke om kontroll, men om støtte og å finne gode løsninger sammen.

Ann-Mari Skogstad - stemmen bak sykefraværstelefonen.
Ann-Mari Skogstad - stemmen bak sykefraværstelefonen.


Brenner for arbeid og inkludering

Ann-Mari har et brennende engasjement for at folk skal kunne stå i arbeid, og hun har en sterk tro på at alle kan bidra med noe i arbeidslivet, til tross for helseutfordringer.


– Opplevelsen av egenverdi, mening, mestring og selvfølelse betyr mye. For den enkelte handler det om å kjenne at man har en tilhørighet og bidrar i samfunnet. I tillegg er det viktig både sosialt og økonomisk, sier hun.


Tillit, respekt og relasjoner

Gjennom årene har Ann-Mari utviklet en trygghet i samtaler, god kjennskap til regelverk og en evne til å skape tillit, både hos ledere og ansatte. Hennes styrke ligger i å se hele mennesket bak fraværet og å bidra til løsninger som fremmer både helse og arbeidsevne, forteller hun.


For henne er nøkkelen til godt sykefraværsarbeid å møte mennesker med respekt, raushet og forståelse. I tillegg må man ha med aspektet om medvirkningsplikt og etterlevelse av lovverket. Hun tror på tidlig dialog, realistiske mål og individuell tilpasning, og har erfart at dette gir best resultat både for den ansatte og for arbeidsplassen.

ree
Forebygging er den beste medisinen, og tillit er det viktigste verktøyet.
Når vi møter mennesker med respekt og forståelse, skaper vi rom for både helse og arbeidsglede.

Med Ann-Mari på laget

Med Ann-Mari på laget får våre kunder en erfaren og omsorgsfull partner i arbeidet med sykefravær og arbeidshelse. Hun bidrar blant annet med oppfølgingsplaner, deltakelse i dialogmøter, rådgivning og forslag til tiltak. Hun ser etter styrker, løfter frem ressurser og støtter både ledere og ansatte i å finne gode løsninger.


I tillegg til sykefraværsarbeid utfører hun arbeidshelseundersøkelser og annet forebyggende arbeid innen organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø.


Sykefraværstelefonen er til for både ansatte og ledere.
Sykefraværstelefonen er til for både ansatte og ledere.

Kommentarer


GODT ARBEIDSMILJØ LØNNER SEG!

Orkanger

Adresse:

Tverradkomsten 61, 7300 Orkanger

Åpningstider:

Alle hverdager

08:00 - 15:30

Frøya

Adresse:

Nordfrøyveien 213, 7260 Sistranda

Åpningstider:

Alle hverdager 08:00 - 15:30

Sunndal

Adresse:

Romsdalsvegen 1, 6600 Sunndalsøra

Åpningstider:

Alle hverdager

08:00 - 15:00

Støren

Adresse:

Kjørkvollveien 1, 7290 Støren

Åpningstider:

Alle hverdager 08:00 - 15:30

Oppdal

Adresse:

Industrivegen N. n. 228, 7340 Oppdal

Åpningstider:

Alle hverdager 08:00 - 15:30

Heim

Adresse:

Hollaveien 2C, 7200 Kyrksæterøra

Åpningstider:

Alle hverdager 08:00 - 15:30

Vennligst ikke send oss sensitive opplysninger.

Ler mer om hva som regnes som sensitive opplysninger her

E-post:

Telefon:

72 47 12 50

hms-tjenesten_cmyk_liggende.png

HMS-tjenesten

Tverradkomsten 61

7300 Orkanger

Org nr 974 404 192

Personvernerklæring

Fakturainfo:

EHF til org.nr. 974 404 192, eller pdf til faktura@hms-tjenesten.no

© 2025 HMS-tjenesten

bottom of page